POLÍTICA DE PRIVACITAT DEL LLOC WEB

I. POLÍTICA DE PRIVACITAT I PROTECCIÓ DE DADES

D’acord amb el que estableix la legislació vigent (d’ara endavant, també “Lloc Web”) es compromet a adoptar les mesures tècniques i organitzatives necessàries, segons el nivell de seguretat adequat al risc de les dades recollides.

Lleis que incorpora aquesta política de privacitat

Aquesta política de privacitat està adaptada a la normativa espanyola i europea vigent en matèria de protecció de dades personals a internet. En concret, respecta les següents normatives:

  • El Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (RGPD).
  • La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPD-GDD).
  • El Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (RDLOPD).
  • La Llei 34/2002, d’11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic (LSSI-CE).

Identitat del responsable del tractament de les dades personals: OpTeams

En compliment del que estableix el RGPD i la LOPD-GDD, li informem que les dades personals recollides per OpTeams, mitjançant els formularis del Lloc Web, seran incorporades i tractades al nostre fitxer amb l’objectiu de facilitar, agilitzar i complir els compromisos establerts entre el Lloc Web i l’Usuari, o per mantenir la relació que es pugui establir en els formularis que aquest empleni, o per atendre una sol·licitud o consulta seva. Així mateix, d’acord amb el que preveu el RGPD i la LOPD-GDD, llevat que s’apliqui l’excepció prevista a l’article 30.5 del RGPD, es manté un registre d’activitats de tractament que especifica, segons les seves finalitats, les activitats de tractament realitzades i les altres circumstàncies establertes en el RGPD.

Principis aplicables al tractament de les dades personals

El tractament de les dades personals de l’Usuari es sotmetrà als següents principis recollits a l’article 5 del RGPD i a l’article 4 i següents de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre:

  • Principi de licitud, lleialtat i transparència: Es requerirà en tot moment el consentiment de l’Usuari, prèvia informació completament transparent sobre els fins per als quals es recullen les dades personals.
  • Principi de limitació de la finalitat: Les dades personals seran recollides amb finalitats determinades, explícites i legítimes.
  • Principi de minimització de dades: Només es recolliran les dades personals estrictament necessàries en relació amb els fins per als quals es tracten.
  • Principi d’exactitud: Les dades personals han de ser exactes i estar sempre actualitzades.
  • Principi de limitació del termini de conservació: Les dades personals només es mantindran durant el temps necessari per als fins del seu tractament.
  • Principi d’integritat i confidencialitat: Les dades personals seran tractades de manera que es garanteixi la seva seguretat i confidencialitat.
  • Principi de responsabilitat proactiva: El Responsable del tractament garantirà el compliment dels principis anteriors.

Categories de dades personals

Base legal per al tractament de les dades personals

La base legal per al tractament de les dades personals és el consentiment. Es compromet a obtenir el consentiment exprés i verificable de l’Usuari per al tractament de les seves dades personals amb un o diversos fins específics.

L’Usuari tindrà dret a retirar el seu consentiment en qualsevol moment. La retirada del consentiment no condiciona l’ús del Lloc Web.

Quan l’Usuari hagi d’emplenar formularis per fer consultes, sol·licitar informació o per qüestions relacionades amb el Lloc Web, se l’informarà si l’emplenament d’algun d’ells és obligatori perquè són imprescindibles per a l’operació.

Finalitats del tractament a què es destinen les dades personals

Les dades personals recollides seran gestionades amb l’objectiu de facilitar, agilitzar i complir els compromisos establerts entre el Lloc Web i l’Usuari, o per atendre sol·licituds o consultes.

També es podran utilitzar amb finalitats comercials, estadístiques, i activitats pròpies del Lloc Web, així com per a l’extracció, emmagatzematge de dades i estudis de màrqueting per millorar el contingut i la navegació.

En el moment en què s’obtinguin les dades personals, s’informarà a l’Usuari sobre els fins específics del tractament.

Períodes de retenció de les dades personals

Les dades personals només seran conservades durant el temps mínim necessari per als fins del tractament o fins que l’Usuari en sol·liciti la supressió.

Destinataris de les dades personals

Secret i seguretat de les dades personals

Es compromet a adoptar les mesures tècniques i organitzatives necessàries per garantir la seguretat de les dades personals i evitar-ne la destrucció, pèrdua o accés no autoritzat. En cas de violació de seguretat, el Responsable del tractament comunicarà immediatament la incidència.

Les dades seran tractades com a confidencials pel Responsable del tractament, que garantirà aquesta confidencialitat als seus empleats, associats o altres persones amb accés.

Drets derivats del tractament de les dades personals

L’Usuari té dret a:

  • Dret d’accés: Obtenir confirmació sobre el tractament de les seves dades.
  • Dret de rectificació: Sol·licitar la modificació de dades inexactes o incompletes.
  • Dret de supressió: Sol·licitar la supressió de les dades quan ja no siguin necessàries, entre altres supòsits.
  • Dret a la limitació del tractament: Limitar el tractament de les dades en determinades circumstàncies.
  • Dret a la portabilitat de les dades: Rebre les dades personals en un format estructurat i transmetre-les a un altre responsable.
  • Dret d’oposició: Sol·licitar que es cessi el tractament de les seves dades.
  • Dret a no ser objecte de decisions automatitzades: Inclosa l’elaboració de perfils.

Per exercir aquests drets, l’Usuari haurà d’enviar una comunicació escrita a l’adreça: admin(at)opteams(dot)cat.

Reclamacions davant l’autoritat de control

Si l’Usuari considera que hi ha un problema en la manera com es tracten les seves dades personals, té dret a presentar una reclamació davant l’autoritat de control, com l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (http://www.agpd.es).

II. ACCEPTACIÓ I CANVIS EN AQUESTA POLÍTICA DE PRIVACITAT

L’Usuari haurà d’haver llegit i acceptat aquesta política de privacitat abans de proporcionar dades personals.

El Responsable es reserva el dret de modificar aquesta política segons la normativa aplicable. Es recomana a l’Usuari revisar periòdicament aquesta pàgina per estar al corrent dels canvis.

Aquesta política de privacitat està adaptada al Reglament (UE) 2016/679 i a la Llei Orgànica 3/2018.